Объявлены победители Гран-при и обладатели Cпециальных премий Фестиваля Eurobest-2019




12 декабря 2019 года. Фестиваль Eurobest Awards 2019 завершился объявлением победителей Гран-при и Специальных премий. Также был представлен Европейский Отчет Креативности этого года (European Creativity Report).

Работа, получившая в этом году Гран-при, представлена ​​в уникальном цифровом формате, что позволяет всему европейскому творческому сообществу учиться и вдохновляться идеями. Видеоролики с комментариями от членов жюри Eurobest доступны для просмотра на веб-сайте Фестиваля с 10:00 по Гринвичу 12 декабря 2019 года. Бронзовые, серебряные и золотые победители были объявлены 9 декабря 2019 года, также доступны для просмотра на сайте.

Результаты Европейского Отчета Креативности за 2019 год полностью основаны на результатах конкурса Eurobest Awards и дополнены подробными комментариями и идеями, раскрывающими ключевые тенденции и темы, выявленные в отмеченных наградами работах. В отчете подытожены обсуждения внутри жюри, представленные наряду с окончательным европейским рейтингом наиболее эффективных сетей, агентств и производственных компаний, чтобы оценить лидеров на предстоящий год.

Луиза Бенсон, вице-президент Eurobest, прокомментировала: «Eurobest - одна из крупнейших и самых престижных креативных наград в мире, в очередной раз установила планку для европейского сообщества креативных коммуникаций. Ничего из этого не было бы возможным без наших членов жюри, которые представляют все уголки Европы и постоянно расширяющегося определения креативности. Они приносят уникальную информацию о своем регионе, а также богатый опыт в своих областях. Спасибо нашим жюри и всем, кто участвовал в этом году».

Европейский Отчет Креативности, ведущий глобальный ресурс для оценки креативности и эффективности в Европе, доступен для просмотра на веб-сайте Eurobest: https://www.eurobest.com/European-Creativity-Report

Ниже представлены победители, призёры и Гран-При фестиваля Eurobest 2019:

Brand Experience & Activation presented 26 awards: 5 Gold, 8 Silver and 12 Bronze. The Grand Prix was awarded to ‘Thisables’, for Ikea, by McCann, Tel Aviv, Israel

In Creative Effectiveness 3 awards were given: 2 Creative Effectiveness awards and the Grand Prix, which was presented to ‘Bloodnormal', for Essity, by AMV BBDO, London, United Kingdom

Creative Strategy awarded a total of 3 awards. 2 Creative Strategy awards and the Grand Prix, which went to ‘Viva La Vulva', for Essity, by AMV BBDO, London, United Kingdom

Creative Ecommerce presented 3 awards. 2 Creative Ecommerce awards and the Grand Prix was honoured to ‘DO Black – the Carbon Limit Credit Card’, for Doconomy, by RBK Communication, Stockholm, Sweden

In Creative Data 4 awards were given. 1 Gold, 1 Silver, 1 Bronze and the Grand Prix was presented to ‘Road Tales’, for Volkswagen, by Isobar, Amsterdam / ACHTUNG! mcgarrybowen, Amsterdam, The Netherlands

In Design 15 awards were presented: 2 Gold, 4 Silver and 8 Bronze and a second Grands Prix was awarded to ‘Thisables', for Ikea, by McCann, Tel Aviv, Israel

5 awards were presented in Digital Craft: 1 Gold, 1 Silver and 2 Bronze and the Grand Prix was presented to ‘Address the Future’, for Carlings, by Virtue, Copenhagen, Denmark

In Digital 16 awards were honoured: 3 Gold, 5 Silver and 7 Bronze and the Grand Prix was awarded to ‘The E.V.A. Initiative’, for Volvo Cars, by Forsman & Bodenfors, Gothenburg, Sweden

Direct awarded 20 awards: 3 Gold, 6 Silver, 10 Bronze and the Grand Prix went to ‘The Tampon Book: A Book Against Tax Discrimination’, for The Female Company, by Scholz & Friends, Berlin, Germany

In Entertainment 10 awards were presented: 2 Gold, 2 Silver and 5 Bronze and a second Grands Prix went to ‘Road Tales’, for Volkswagen, by Isobar, Amsterdam / ACHTUNG! mcgarrybowen, Amsterdam, The Netherlands

Film Craft presented 30 awards: 3 Gold, 10 Silver and 16 Bronze and the Grand Prix went to ‘The Small Escape’, for BMW AG, by Jung von Matt, Hamburg, Germany

Film honoured a total of 20 awards: 3 Gold, 6 Silver and 10 Bronze. The Grand Prix went to ‘Viva La Vulva', for Essity, by AMV BBDO, London, United Kingdom

Glass: The Award for Change awarded a total of 4 awards: 3 Glass awards and the Grand Prix was picked up by ‘Viva La Vulva,’ for Essity, by AMV BBDO, London, United Kingdom

Print & Publishing presented 8 awards: 1 Gold, 2 Silver and 4 Bronze and a second Grands Prix went to ‘The Tampon Book: A Book Against Tax Discrimination’, for The Female Company, by Scholz & Friends, Berlin, Germany

Outdoor gave 16 awards: 3 Gold, 4 Silver and 8 Bronze and the Grand Prix went to 'UberToys', for Uber, by DDB Paris, France

Radio & Audio presented 8 awards: 1 Gold, 2 Silver and 4 Bronze and the Grand Prix went to ‘Green Dawn’, for Ubisoft, by DDB Paris, France

In Media 16 awards were presented: 3 Gold, 5 Silver and 7 Bronze. The Grand Prix went to ‘No Need to Fly – Around the World in Germany’, for Deutsche Bahn (German Rail), by Ogilvy Germany, Frankfurt

PR awarded a total of 21 awards. 4 Gold, 7 Silver and 9 Bronze and a second Grands Prix was awarded to ‘The E.V.A. Initiative’, for Volvo Cars, by Forsman & Bodenfors, Gothenburg, Sweden

Mobile presented a total of 5 awards: 1 Gold, 1 Silver, 2 Bronze and the Grand Prix went to ‘StorySign’, for Huawei, by FCB Inferno, London, United Kingdom

Innovation awarded a total of 3 awards. 2 Innovation awards and a second Grands Prix went to ‘Do Black – the Carbon Limit Credit Card’, for Doconomy, by RBK Communication, Stockholm, Sweden

Healthcare awarded a total of 12 awards. 1 Grand Prix, 2 Gold, 4 Silver, 5 Bronze and a second Grand Prix went to ‘Viva La Vulva', for Essity by AMVBBDO, London, United Kingdom

Integrated presented a total of 5 awards. 1 Gold, 2 Silver and 1 Bronze and ‘Viva La Vulva', for Essity, by AMV BBDO, London, United Kingdom, picked up the Grands Prix

Industry Craft awarded a total of 8 awards: 2 Gold, 3 Silver and 2 Bronze. The Grand Prix went to ‘Made in Fukushima’, for METER Group, by Serviceplan Germany, Munich / University of Tokyo / Fukushima Saisei, Tokyo / METER Group, Pullman

 

In the Special Awards, the following winners were announced:

NETWORK OF THE YEAR:

1 BBDO WORLDWIDE

2 McCANN WORLDGROUP

3 DDB WORLDWIDE

 

MEDIA NETWORK OF THE YEAR:

1 PHD WORLDWIDE

2 BLUE 449

3 HAVAS MEDIA GROUP

 

AGENCY OF THE YEAR:

1 AMVBBDO London, United Kingdom

2 DDB PARIS Paris, France

3 SCHOLZ & FRIENDS Berlin, Germany

 

INDEPENDENT AGENCY OF THE YEAR:

1 RBK COMMUNICATION Stockholm, Sweden

2 JUNG VON MATT Hamburg, Germany

3 SERVICEPLAN GERMANY Munich, Germany

 

COUNTRY AGENCY OF THE YEAR:

AMVBBDO London, United Kingdom

DDB PARIS Paris, France

FORSMAN & BODENFORS Gothenburg, Sweden

GOLDEN PALM:

 

1 VIRTUE Denmark

2 TEMPOMEDIA Germany

3 NEW LAND Sweden

4 750MPH United Kingdom

5 = SOMESUCH United Kingdom

5 = TIME BASED ARTS United Kingdom

5 = TRIM EDITING United Kingdom