Организаторы «Евробест 2015» объявили победителей!


 

Шесть Гран-при были присуждены Великобритании и три- Франции.

3 декабря 2015- В Антверпене завершился Фестиваль «Евробест 2015». На долгожданной церемонии были объявлены победители. Больше всего наград получили работы из Франции. Следом за Францией идут Германия и Великобритания.

Очень успешно показали себя такие страны, как Румыния и Швейцария. Работы из Румынии удостоились 12 наград из которых одна Гран-при. Работы из Швейцарии получили два Гран-при и увезли, в общей сложности, 16 наград, что практически в три раза больше, чем в 2014 году.

Победители 2015:

BRANDED CONTENT & ENTERTAINMENT

19 winners: 1 Grand Prix, 3 Gold, 7 Silver, 8 Bronze

Grand Prix: CHI & Partners London, UK, ‘Slide, Amazing in Motion’, Lexus International

 

CREATIVE EFFECTIVENESS

4 winners: 1 Grand Prix, 3 Creative Effectiveness Awards

Grand Prix: Forsman & Bodenfors Gothenburg, Sweden, ‘Live Test Series’, Volvo Trucks

 

DESIGN

27 winners: 1 Grand Prix, 7 Gold, 7 Silver, 12 Bronze

Grand Prix: Rosapark Paris, France, ‘Sounds of the City’, Thalys Train Network

 

DIRECT

38 winners: 1 Grand Prix, 5 Gold, 13 Silver, 19 Bronze

Grand Prix: Les Gaulois Puteaux, France, ‘Snackholidays’, Transavia

 

FILM

18 winners: 1 Grand Prix, 3 Gold, 4 Silver, 10 Bronze

Grand Prix: adam&eveDDB London, UK, ‘Monty’s Christmas’, John Lewis Partnership

 

FILM CRAFT

40 winners: 1 Grand Prix, 8 Gold, 14 Silver, 17 Bronze

Grand Prix: adam&eveDDB London, UK, ‘Tiny Dancer’, John Lewis Financial Services

 

HEALTHCARE

9 winners: 1 Grand Prix, 2 Gold, 3 Silver, 3 Bronze

Grand Prix: Saatchi & Saatchi Geneva, Switzerland, ‘The HIV+ Issue’, Vangardist

 

INTEGRATED

5 winners: 1 Grand Prix, 1 Gold, 1 Silver, 2 Bronze

Grand Prix: adam&eveDDB London, UK, ‘Monty’s Christmas’, John Lewis Partnership

 

INTERACTIVE

45 winners: 1 Grand Prix, 3 Gold, 13 Silver, 28 Bronze

Grand Prix: Wieden+Kennedy Amsterdam, The Netherlands, ‘Imagination Machine’, S7 Airlines

 

INNOVATION

5 winners: 1 Grand Prix, 4 Innovation Awards

Grand Prix: what3words London, UK, ‘3 Words to Address the World’, A Global Addressing Platform

 

MEDIA

41 winners: 1 Grand Prix, 7 Gold, 16 Silver, 17 Bronze

Grand Prix: Ogilvy Germany, Frankfurt, ‘Rabbit Race’, Media Markt

 

MOBILE

15 winners: 1 Grand Prix, 1 Gold, 8 Silver, 5 Bronze

Grand Prix: DDB Brussels, Belgium, ‘Phoneaddress’, Base

 

OUTDOOR

31 winners: 8 Gold, 13 Silver, 10 Bronze

 

PR

36 winners: 1 Grand Prix, 7 Gold, 14 Silver, 14 Bronze

Grand Prix: Saatchi & Saatchi Geneva, Switzerland, ‘The HIV+ Issue’, Vangardist

PRINT

14 winners: 1 Grand Prix, 2 Gold, 6 Silver, 5 Bronze

Grand Prix: Ogilvy Paris, France, ‘Coca-Cola Together-Peace’, ‘Coca-Cola Together-Love’, The Coca-Cola Company

 

PRINT & POSTER CRAFT

12 winners: 2 Gold, 3 Silver, 7 Bronze

 

PROMO & ACTIVATION

38 winners: 1 Grand Prix, 6 Gold, 17 Silver, 14 Bronze

Grand Prix: McCann Erickson Bucharest, Romania, ‘Sunday Grannies’, Vodafone Romania

 

RADIO

16 winners: 2 Gold, 4 Silver, 10 Bronze

 

GRAND PRIX FOR GOOD

FCB Inferno London, UK, ‘This Girl Can’, Sport England

 

During the ceremony, Terry Savage, Chairman of Lions Festivals presented the Advertiser of the Year award to Mercedes-Benz for being ‘true leaders in creativity’.

 

Other special awards presented were:

Network of the Year

1st Place: DDB Worldwide

2nd Place: BBDO Worldwide

3rd Place: Havas Creative Group

 

Agency of the Year

1st Place: adam&eveDDB, London

2nd Place: Forsman & Bodenfors, Gothenburg

3rd Place: BBDO Group Germany, Hamburg

Independent Agency of the Year

1st Place: Forsman & Bodenfors, Gothenburg

2nd Place: Serviceplan, Munich

3rd Place: Grabarz & Partners, Hamburg

 

Media Agency of the Year

1st Place: UM Romania, Bucharest

2nd Place: UM Frankfurt

3rd Place: Starcom MediaVest Group, Stockholm

 

eurobest Golden Palm

1st Place: Blink Productions

2nd Place: Pulse Films

3rd Place: Somesuch

 

В конкурсе молодых креаторов золото получила команда из Грузии (Giorgi Avaliani и Ana Miminoshvili). Авторитетное жюри по праву оценило их интегрированную кампанию для города Антверпена.

 

Более подробную информацию о Фестивале и наградах можно найти на сайте:  www.eurobest.com